Helpcenter

Doorschakelen naar meerdere mobiele nummers in Hosted VoIP van Enreach

Heb je meerdere gebruikers in je nummerplan en wil je dat inkomende oproepen via je bedrijfsnummer automatisch worden doorgeschakeld naar meerdere mobiele nummers? Met Hosted VoIP van Enreach kun je dit eenvoudig instellen. In deze gids leggen we stap-voor-stap uit hoe je dit doet via Operator.

Stap 1: REACH-profiel van de gebruiker openen

  1. Log in op Operator.
  2. Klik op Klantconfiguratie in het menu.
  3. Kies Gebruikers.
  4. Zoek de gebruiker voor wie je de doorschakeling wilt instellen en klik op REACH.

Stap 2: Direct doorschakelen instellen

  1. Klik op het potlood-icoontje naast het profiel van de gebruiker.
  2. Schakel de optie Direct doorschakelen in.
  3. Kies in het vervolgkeuzemenu voor Extern nummer aankiezen.
  4. Voer in het tekstveld naast deze optie het mobiele nummer in waarnaar doorgeschakeld moet worden.

Extra optie: Afzendernummer wijzigen

Je kunt bepalen welk nummer wordt weergegeven bij een doorschakeling:

  • Afzendnummer van gebruiker: Het professionele bedrijfsnummer wordt weergegeven. Zo weet je wanneer een zakelijke oproep binnenkomt.
  • Afzendnummer van beller: Het echte telefoonnummer van de beller wordt getoond. Handig als je de beller direct wilt kunnen terugbellen.

Zorg ervoor dat Externe afzendernummer bij een doorschakeling is ingeschakeld en stel je keuze in via het vervolgkeuzemenu.

Veel gestelde vragen

Wat is het voordeel van het tonen van het afzendnummer van de gebruiker?

Je ziet direct dat de oproep zakelijk is, ook als de beller onbekend is.

Kan ik een doorschakeling instellen op specifieke tijden?

Ja, hiervoor kun je tijdschema’s instellen in de telefooncentrale.

Wat gebeurt er als het doorgeschakelde nummer niet kan opnemen?

De oproep volgt de instellingen van het mobiele nummer, zoals een voicemail of een extra doorschakeling.